Hacizli İcralık Araçlar Evler Yazılar kişisel tavsiyelerden ibarettir ve yazarlar sorumlu tutulamaz. blog sayfasında yer alan haberler 5846 sayılı yasaya % 100 uygun olarak yayınlanmaktadır. Bu anlamda sitemizden haber ve fotoğraf alınması önceden yazılı olarak izin gerektirmektedir. Güncel olarak hacizli araçlar, hacizli icralık araçlar, otomobil ve merak ettiğiniz hususlar sayfalarımızda bulunmaktadır. Hacizli İcralık Araçlar Evler Yazılar kişisel tavsiyelerden ibarettir ve yazarlar sorumlu tutulamaz. Hacizli.com.tr araç satışı yapmaz, araç satışlarına aracılık etmez, para istemez, komisyon istemez. İlan ve diğer iletişimler için turanay@turanay.com.tr yazabilirsiniz.

Hacizli İcralık Araçlar Evler

  1. Anasayfa
  2. »
  3. BLOG
  4. »
  5. Frene Basınca Direksiyon Titremesi Neden Olur?

Frene Basınca Direksiyon Titremesi Neden Olur?

Hacizli Araçlar Hacizli Araçlar - - 5 dk okuma süresi
188 0
Frene Basınca Direksiyon Titremesi Neden Olur?

Düz ve sorunsuz bir yolda ilerken frene basınca direksiyon titremesi yaşıyorsanız bu aşamada neden olduğunu merak edersiniz. Zira yolda kalma endişesi ile nedenleri ve çözüm yollarına bakılır.

Frene Basınca Araçta Titreme Neden Olur?

Aracınızın direksiyonunda titreme nedeni birden fazla sebeple olabilir. Ancak bu aşamada titremesine neden olan başlıca hususlar olarak;

  • Bozulan motor yatağı
  • Bükülen jantlar
  • Gevşek bijonlar

Görülmektedir. Ancak bu durumlar otomotiv sektöründe frene basınca direksiyonun sallanma nedeni değildir. Genel olarak bakıldığında bu sorunun ana kaynağı fren diski olmaktadır. Araçlarda fren diskleri aracın durması için fren balatalarının kenetlendiği yerlerdir. Bu sebeple çok önemlidir. Fren yapıldığında direksiyon simidinin titremesine neden olan bu disklerin hemen gözden geçirilmesi gerekir.

Fren Balatası Titreme Yapar mı?

Frene Basınca Direksiyon Titremesi Neden Olur?
Frene Basınca Direksiyon Titremesi Neden Olur?

Fren diskleri metalden yapılmaktadır. Bu anlamda aracın marka modeli ve çeşidine göre değişen genişlik ve kalınlıklar ile üretilmektedir. Zamanla kullanım ve sık frenleme yapılması nedeniyle yüzeyi yoğun ısıya maruz kalmaktadır. Böylelikle eğilme ve aşınma eğilimi yaşarlar. Bu eğilmeler ile birlikte disk incelebilir veya bükülebilir. Bu aşamada fren yapıldığında gürültü ile titreme yapar. Gürültü ile titreme direksiyon simidine kadar ulaşır. Ancak fren balatası titreme yapmaz. Balatalar sıkıştığında diskteki deformasyon titremeye neden olmaktadır.

Frene basınca direksiyon titremesi başlıca fren disklerinden olmaktadır. Diskte meydana gelen aşılma, dalgalanma titreme nedenidir. Bu dalgalanmaların giderilmesi ile titreme de önlenmiş olur. Bu aşamada titremeyi önlemek için fren diski torna işlemi yapılması gerekir.

Frene bastığınızda titreşimin olmasında ana husus disklerin eşit olarak sıkılmamasıdır. Yani çoğunluk olarak frenleme ile oluşan titreme disklerden kaynaklanmaktadır. Bu durumu tamirciler kolaylıkta tespit edebilmektedir. Ancak kesin teşhis disklerin çıkarılması ve ölçülmesi ile bulunur. Diskte aşınan ve dalgalanan yerler torna ile taşlanarak pürüzsüz hale getirilir. Böylelikle fren yapıldığında balatalar diski aynı oranda sıkmaya başlar.  Titreme de önlenmiş olur.

Günümüzde üretilen diskler eski üretimlere göre çok daha incedir. Bu sebeple torna işlemi mümkün olmayabilir. Bu gibi durumda doğal olarak diskin değiştirilmesi gerekir. Hatta disk taşlama öncesi fiyat araştırması yapmak daha önemlidir. Zira taşlamadan çok daha mantıklı ve uygun fiyatlara hizmet alınması söz konusu olabilir.

Direksiyon Titremesi Tehlikeli mi?

Kullanıcıların en çok merak ettiği husus fren yapıldığında direksiyon sallanırsa araç kullanmak ne kadar güvenli olduğudur. Kullanıcılar direksiyon titremesi tehlikeli mi sorgusu yapar. Ancak güvenli bir şekilde yol alma süresinin ne kadar olacağını kestirmek mümkün değildir. Karşınıza aylar veya yıllar çıkabilir. Ya da bir gün sonrası aracınızın duramaz hale gelmesi ile tehlikeli bir hal alabilir. Bu sebeple hızlı bir şekilde tamircinize başvurmanız önemli hususlardan biri olmaktadır.

Fren diskleri, balatalar ile diğer aksam düzenli olarak kontrol ettirilmesi gerekir. Zira bu sayede ömrü de uzatılmaktadır. Aracınızın lastik dişlerinde olduğu gibi fren balatası ve diskleri de aşınmaktadır. Balatalar tamamen bittiğinde üzerinde bulunan metaller diske çarpar. Bu sebeple disklerde zarar görmeye başlar. Bu aşamada frene basıldığında bir gıcırtı duyulur. Bu aşamada fren balatasının hızlı bir şekilde değiştirilmesi güvenlik açısından önem kazanmaktadır.

Fren Diski Torna Fiyatı Ne Kadar?

Turbo Tamiri Fiyatları Ne Kadar?

Elektrikli Araçlar Hakkında Yanlış Bilinen 5 Gerçek

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir